Tilitoimisto Haapala Oy                                        Puh. 02 568 500                                                   Uolankatu 5, Huittinen  

   

  Y-tunnus: 0829101-7                                     info@tilitoimistohaapala.fi                                                                                                            

                                                                                                                 

     

TILITOIMISTO HAAPALA OY

Haluaisitko tietää Tilitoimisto Haapala Oy:stä vähän enemmän?

 

Voit tutustua yritykseemme seuraavien kysymysten ja vastausten avulla.

Onko tilitoimistonne toiminut jo pitkään alalla?

 

Kyllä, tilitoimistomme on perustettu vuonna 1989 ja vuodesta 2008 alkaen perheyritystämme alettiin pyörittää toisessa sukupolvessa.  

Missä teidän toimistonne sijaitsee ja pitääkö teille varata etukäteen aika kuittien tuomista varten?

 

Huittisten toimipisteemme sijaitsee keskustan läheisyydessä ja meille voi poiketa joustavasti ilman ajanvarausta. Humppilan toimipisteessä päivystämme kerran kuukaudessa ja myös siellä voi asioida ilman ajanvarausta. Tarkemmat karttatiedot löytyvät täältä.

Millaisten yritysten kirjanpitoja teillä hoidetaan?

 

Suuri osa asiakkaistamme on pieniä toiminimiä, henkilöyhtiöitä sekä osakeyhtiöitä useilta eri toimialoilta. Hoidamme myös yhdistysten ja maataloudenharjoittajien kirjanpitoja. Esimerkkejä asiakkaistamme löydät täältä.

Hoidatteko yritysten kirjanpidot pelkästään perinteisenä paperikirjanpitona vai onko teiltä mahdollista saada myös sähköisiä kirjanpitopalveluja?

 

Sekä perinteinen että sähköinen kirjanpito kuuluvat palveluvalikoimaamme. Suurin osa asiakkaistamme luottaa vielä perinteiseen paperikirjanpitoon, mutta kiinnostus sähköistä kirjanpitoa kohtaan on koko ajan lisääntymässä.

 

Yleensä ajatellaan, että sähköisestä kirjanpidosta hyötyvät eniten suuret yritykset, joilla on paljon myynti- ja ostolaskuja. Sähköinen kirjanpito nopeuttaa huomattavasti laskujen käsittelyä ja esimerkiksi laskujen maksuun käytettävää aikaa. Ajansäästön lisäksi sähköinen kirjanpito mahdollistaa ajantasaisen taloustiedon hyödyntämisen yrityksen liiketoiminnassa ja päätöksenteossa. Myös kaikkein pienimmät yritykset voivat halutessaan toimittaa kuittinsa ja laskunsa sähköisessä muodossa esimerkiksi käyttämällä edullista eTasku –sovellusta.

Mistä voin tietää, että juuri teidän tilitoimistonne kirjanpitäjät ovat ajan tasalla verotuksen alati muuttuvista koukeroista ja yritystoimintaa säätelevästä lainsäädännöstä?

Taloushallintoalalla muutos on todellakin jatkuvaa ja sen vuoksi myös koulutuksiin osallistuminen on välttämätöntä. Me olemme kokeneet käteväksi tavaksi pysyä ajan hermoilla mm. osallistumalla talous- ja palkkahallinnon verkkokoulutuksiin ja Verohallinnon webinaareihin. Olemme myös jäsenenä Suomen Yrittäjissä, Helsingin seudun kauppakamarissa ja Veronmaksajain Keskusliitossa, jotka tarjoavat jäsenilleen ajankohtaista tietoa ja koulutusta.

Mitä taloushallinnon ohjelmia teillä on käytössä?

Pääasiallinen kirjanpito-ohjelmamme on tilitoimistomme perustamisesta lähtien ollut Tikon (Finago) ja sähköiset kirjanpidot hoidamme Netvisor-ohjelmalla. Palkanmaksuohjelmistomme on Asteri palkanmaksu ja maatalouskirjanpidot hoidamme Aktiivilla.

Sanotaan, että ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan, mutta miten on ilmaisten neuvojen laita? Uskallanko kysyä  teiltä mieltäni askarruttavia kysymyksiä ja pyytää neuvoja ilman, että minun pitää pelätä postilaatikosta tipahtavaa yllätyslaskua?

 

Kyllä uskallat. Oman kirjanpitäjän neuvot ja ohjeet sisältyvät kaikkiin palvelupaketteihimme ilman lisämaksua. Vaativammissa kysymyksissä voimme hyödyntää yhteistyökumppaneidemme asiantuntijapalveluita, joiden käytöstä sovitaan aina erikseen asiakkaan kanssa.

Mitä jos en ole "samalla aaltopituudella" kirjanpitäjän kanssa?

Kirjanpitäjä on yrityksesi paras kaveri ja siksi on tärkeää, että oma kirjanpitäjäsi puhuu kanssasi ”samaa kieltä” ja että välillänne vallitsee luottamus ja yhteisymmärrys. Tähän pyrimme esimerkiksi sillä, että voit tunnustella mahdollista uutta asiakkuutta täysin riskittömästi ensimmäisen tutustumiskäynnin aikana. Maksuttomalla tutustumiskäynnillä voit kysyä mieltäsi askarruttavista asioista eikä se sido sinua vielä mihinkään. Voit joko tulla asiakkaaksemme tai kääntyä muiden palveluntarjoajien puoleen. Päätös on sinun.

Kirjanpitäjiimme ja muihin tiimimme jäseniin voit tutustua täällä.

Mikä on teidän missionne eli miksi Tilitoimisto Haapala Oy on olemassa ja mitkä arvot ohjaavat teidän toimintaanne?

Tilitoimisto Haapala Oy:n missiona on tuottaa taloushallintopalveluita ihmisläheisesti ja luottamuksella kaikenkokoisille yrityksille ja yhdistyksille.

Toimintaamme ohjaavia arvoja ovat luotettavuus, asiantuntijuus, halu palvella ja auttaa sekä joustavuus.

 

Jäsenenä:

Yhteistyössä: